ANUNȚ

COMPARTIMENTUL JURIDIC ȘI RESURSE UMANE

ANUNȚ

Direcția Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Sibiu, în conformitate cu prevederile  O.U.G.  nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, organizează examen de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut, pentru următoarea funcție publică de execuție:

►consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul Compartimentului Comunicare, Registratură-Arhivă, în consilier, clasa I, grad profesional principal

Examenul de promovare în grad profesional constă în 3 probe succesive, după cum urmează:

  1. a) selecţia dosarelor de înscriere, în cadrul căreia comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs – în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere;
  2. b) proba scrisă, care constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă – în data de 08.04.2024, ora 14, la sediul DSVSA Sibiu
  3. c) interviul, în cadrul căruia se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor – în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise

 

După afişarea rezultatelor obţinute, la fiecare dintre probe, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie în termen de cel mult 24 de ore de la data și ora afişării rezultatului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

Potrivit  art. 479 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția cerinței de la lit. b)

Condiţii pentru concursul sau examenul de promovare în grad profesional:

(1) Pentru a participa la concursul sau examenul de promovare în grad profesional, funcţionarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

  1. a) să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
  2. b) să fi obţinut un număr minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfecţionare, seminare, conferinţe, schimburi de experienţă sau vizite de studiu, în condiţiile legii sau să fi urmat o formă de perfecţionare profesională cu durata de minimum 30 de ore în ultimii 3 ani de activitate;
  3. c) să fi obţinut cel puţin calificativul „bine” la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
  4. d) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentului cod.”

 

Dosarul de concurs se depune de către candidaţi în termen de 20 de zile de la data afişării anunţului (05.03.2024 -25.03.2024) privind organizarea examenului de promovare, la sediul Direcției Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Sibiu, str. Calea Șurii Mari, nr.21 şi conţine în mod obligatoriu:

– copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;

– copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;

– adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;

– formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 din HG nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare

 

Bibliografie:

  1. Constituţia României, republicată;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

 

  1. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordinul președintelui ANSVSA nr. 49/04.05.2018 pentru aprobarea structurii organizatorice cadru şi a <LLNK 12009 1415 20 301 0 35>Regulamentului de  organizarea şi funcţionare ale direcţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
  4. Legea nr. 16/1996 Legea Arhivelor Naţionale republicată.

 

Tematică
1. Constituţia României, republicată – Titlul I – Principii generale;

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare – Partea a VI-a Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice – Titlul II – Statutul funcţionarilor publici Cap. I. Dispoziții generale Cap. II Clasificarea funcțiilor publice. Categorii de funcționari publici, Cap. V Drepturi și îndatoriri: secțiunea 1. Drepturile funcționarilor publici Secțiunea a 2-a Îndatoririle funcționarilor publici;
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap.I – Principii şi definiţii;
  3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap. II Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;
  4. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare – integral;
  5. H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare – integral;;
  6. Ordinul președintelui ANSVSA nr. 49/04.05.2018 pentru aprobarea structurii organizatorice cadru şi a <LLNK 12009 1415 20 301 0 35>Regulamentului de  organizarea şi funcţionare ale direcţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti – Art. 26. În subordinea Serviciului/Biroului Economic şi Administrativ funcţionează Compartimentul Comunicare, Registratură-Arhivă cu următoarele atribuţii şi responsabilităţi specifice;
  7. Legea nr. 16/1996 Legea Arhivelor Naţionale republicată – integral.

 

 

Atribuții pentru funcția publică de consilier, clasa I, grad profesional principal, din cadrul Compartimentului Comunicare, Registratură-Arhivă:

  1. elaborează, în colaborare cu structurile din cadrul D.S.V.S.A., nomenclatoarele arhivistice;
  2. realizează sistemul de evidenţă a lucrărilor supuse arhivării;
  3. colaborează cu toate structurile din cadrul D.S.V.S.A. în vederea asigurării condiţiilor de predare, păstrare şi transfer a dosarelor de arhivă;
  4. primeşte în arhivă documentele predate de structurile din cadrul D.S.V.S.A. şi pune la dispoziţie, spre studiu şi transfer, dosarele şi înscrisurile din arhivă, cu respectarea condiţiilor de predare – primire şi transport;
  5. predă dosarele de arhivă cu termen de păstrare permanent către Arhivele Naţionale ale României;
  6. elimină periodic documentele fără valoare arhivistică şi ale căror termene au expirat;
  7. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  8. soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  9. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  10. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
  11. iniţiază şi organizează activitatea de întocmire a nomenclatorului dosarelor, în cadrul unităţii  respective;  asigură  legătura  cu  Arhivele   Naţionale,  în  vederea verificării   şi   confirmării   nomenclatorului’,    urmăreşte   modul   de   aplicare   a nomenclatorului la constituirea dosarelor;

12  verifică şi preia de la compartimente, pe bază de inventare, dosarele constituite; asigură evidenta tuturor documentelor intrate şi ieşite din depozitul de arhivă, pe baza registrului de evidenţă curentă;

13  şeful compartimentului de arhivă este secretarul comisiei de selecţionare şi, în această calitate, convoacă comisia în vederea analizării dosarelor cu termene de păstrare expirate şi care, în principiu, pot fi propuse pentru eliminare ca fiind nefolositoare; întocmeşte formele prevăzute de lege pentru confirmarea lucrării de către Arhivele Naţionale; asigură predarea integrală a arhivei selecţionate la unităţile de recuperare;

14  cercetează documentele din depozit în vederea eliberării copiilor şi certificatelor solicitate de cetăţeni pentru dobândirea unor drepturi, în conformitate cu legile în vigoare;

15  pune la dispoziţie, pe bază de semnătură şi ţine evidenţa documentelor împrumutate  compartimentelor  creatoare; la restituire,  verifică integritatea documentului împrumutat; după restituire, acestea vor fi reintegrate la fond;

  1. organizează depozitul de arhivă după criterii prealabil stabilite, conform prevederilor Legii Arhivelor Naţionale, menţine ordinea şi asigură curăţenia în depozitul de arhivă; solicită conducerii unităţii dotarea corespunzătoare a depozitului (mobilier, rafturi, mijloace P.S.I. ş.a.): informează conducerea unităţii şi propune măsuri în vederea asigurării condiţiilor corespunzătoare de păstrare şi conservare a arhivei;

17 pune la dispoziţia delegatului Arhivelor Naţionale toate documentele solicitate cu prilejul efectuării acţiunii de control privind situaţia arhivelor de la creatori;

  1. pregăteşte documentele (cu valoare istorică) şi inventarele acestora, în vederea predării la Arhivele Naţionale, conform prevederilor Legii Arhivelor Naţionale;
  2. preia saptamanal foile de parcurs de la conducatorii auto si le verifica din punct de vedere al corectitudinii intocmirii
  3. eliberează bonurile valorice de carburanţi
  4. verifică lunar încadrarea consumurilor în plafonul prevăzut de actele normative în vigoare pentru mijloacele de transport ale instituţiei.
  5.  înscrie datele din foile de parcurs în Fişa de activitate zilnică (FAZ)  si calculeaza consumul lunar de carburanţi pe fiecare autoturism/autovehicul/autoutilitarîn parte, înscrie aceste consumuri într-un  Centralizator consum carburantilunar  pe care îl prezintă persoanei din cadrul Serviciului Economic şi Administrativ care înregistrează în contabilitate consumul de carburanti.
  6. urmăreşte respectarea consumurilor normate  conform legilor în vigoare pentru toate autoturismele/autovehiculele/autoutilitarele/autolaboratoarele/autospecialele existente în parcul auto al DSVSA  SIBIU.

 

Relaţii suplimentare se pot obţine la adresa de corespondență: Sibiu, str. Calea Șurii Mari, nr. 21, telefon- 0269-223314, 0269/223069,; fax: 0269/223753 E-mail: office-sibiu@ansvsa.ro.

Persoana de contact – Vidrighin Emanoil – consilier superior Compartimentul Juridic și Resurse Umane.

Afișat în data de 05 martie 2024 la sediul și pe pagina de internet a Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu.

Director Executiv

Dr. Fodor Vasile Onoriu

 

Compartiment J.R.U.
jr. Vidrighin Emanoil