ANUNȚ CONCURS
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 183/2020 privind desfăşurarea pe perioada stării de alertă a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul instituţiilor şi autorităţilor publice, aprobată prin Legea nr. 33/2021 şi ale art. 618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Sibiu, organizează la sediul instituţiei din str. Calea Șurii Mari, nr. 21, Sibiu, concurs de recrutare pentru ocuparea următoarelor funcţii publice de execuţie vacante:
- consilier, clasa I, grad profesional superior, în cadrul în cadrul Serviciului Laborator Sanitar Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartimentul Siguranța Alimentelor
- consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul în cadrul Serviciului Laborator Sanitar Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartimentul Siguranța Alimentelor
- consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul Biroului Control Oficial Alimente de Origine Animală
- consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul Biroului Control Oficial Alimente de Origine Animală
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Calendarul de desfășurare a concursului:
- selectia dosarelorde concurs, in termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor;
- proba scrisă,în data de 13.09.2021, ora 10.00, la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Sibiu, str.Calea Șurii Mari, nr.21, jud. Sibiu
- proba de interviu,în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei; doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la secretariatul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Sibiu, str.Calea Șurii Mari, nr.21, Județul Sibiu, în maxim 20 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a instituției și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, respectiv în perioada 13.08.2021-01.09.2021 (inclusiv), de luni până joi între orele 8.30-17.00 şi vineri între orele 8.30-14.30
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conțină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 49 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare:
Art. 49 – (1) În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei publice organizatoare, candidaţii depun dosarul de concurs, care conţine în mod obligatoriu:
- a) formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3; formularul inscriere
- b) curriculum vitae, modelul comun european;
- c) copia actului de identitate;
- d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
- e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor 153alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
- f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
- g) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
- h) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic, în cazul funcţiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiţii specifice care implică efort fizic şi se testează prin probă suplimentară;
- i) cazierul judiciar;
- j) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
(11) Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. f) este prevăzut în anexa nr. 2D.
(12) Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la alin. (11) trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
(2) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(3) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (2) se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
(4) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. i) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
(5) Formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 se pune la dispoziţie candidaţilor de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acesteia în format deschis, editabil, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului, precum şi la sediu, în locul special amenajat pentru desfăşurarea de activităţi de informare şi relaţii publice, în format letric.
(6) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.”
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
- a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- d) are capacitate deplină de exerciţiu;
- e) este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie.
- f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
- h) nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- j) nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
►Conditii de participare la concursul de recrutare
Condiţii specifice:
Studii de specialitate
►Pentru consilier, clasa I, grad profesional superior, în cadrul în cadrul Serviciului Laborator Sanitar Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartimentul Siguranța Alimentelor
– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe inginerești, ramura de științe: ingineria resurselor vegetale și animale, domeniul de licență: ingineria produselor alimentare, specializarea ingineria produselor alimentare SAU studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe biologice și biomedicale, ramura de științe: medicină veterinară, domeniul de licență: medicină veterinară specializarea: medicină veterinară SAU studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe biologice și biomedicale, ramura de științe: biologie, domeniul de licență: biologie, specializarea: biologie
– Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de execuţie consilier, clasa I, grad profesional superior: minimum 7 ani
►Pentru consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul în cadrul Serviciului Laborator Sanitar Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartimentul Siguranța Alimentelor
– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe inginerești, ramura de științe: ingineria resurselor vegetale și animale, domeniul de licență: ingineria produselor alimentare, specializarea ingineria produselor alimentare SAU studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe biologice și biomedicale, ramura de științe: medicină veterinară, domeniul de licență: medicină veterinară specializarea: medicină veterinară SAU studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe biologice și biomedicale, ramura de științe: biologie, domeniul de licență: biologie, specializarea: biologie
– Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de execuţie consilier, clasa I, grad profesional asistent: minimum 1 an
►Pentru cele două posturi de consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul Biroului Control Oficial Alimente de Origine Animală
– Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental științe biologice și biomedicale, ramura de științe: medicină veterinară, domeniul de licență: medicină veterinară specializarea: medicină veterinară
– Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de execuţie consilier, clasa I, grad profesional asistent: minimum 1 an
►Atribuțiile prevăzute în fişa postului de consilier, clasa I, gradul profesional superior în cadrul în cadrul Serviciului Laborator Sanitar Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartimentul Siguranța Alimentelor
- îşi desfăşoară activitatea conform cerinţelor SR EN ISO/IEC 17025:2018 “Cerinte generale pentru competenta laboratoarelor de incercari si etalonari”;
- are responsabilitatea de a identifica neconformităţile sau abaterile de la sistemul de managemental calitatii sau de la procedurile de efectuare a incercarilor;
- îşi perfecţionează pregătirea profesională prin participarea la sesiuni ştiinţifice si participă la programe de cercetare în domenii de specialitate sau conexe, împreună cu institute de cercetare, universităţi sau organisme şi autorităţi de reglementare, pe plan naţional sau internaţional, cu respectarea legislaţiei în vigoare, instruiri in cadrul IISPV, IDSA;
- participă la instruiri organizate de LNR şi alte întâlniri profesionale în domeniul său de activitate;
- instruieşte la cerere personalul din cadrul laboratoarelor uzinale;
- raportarea activităţilor realizate către conducerea D.S.V.S.A., către A.N.S.V.S.A. şi către laboratoarele naţionale de referinţă, conform instrucţiunilor primite;
- întocmeşte informări şi rapoarte tehnice asupra analizelor efectuate, daca i se solicita;
- efectueaza analize, in cadrul participarii la testele de competenta organizate de laboratoarele naţionale/ europene de referinţă şi alte instituţii de profil și răspunde de îndeplinirea obligaţiilor aferente participării la testările de competenţă interlaboratoare, organizate de laboratoarele naţionale sau europene de referinţă;
- se preocupă de buna funcţionare a aparaturii din dotare; utilizeaza echipamentele in conformitate cu prevederile producatorului din cartea tehnica, instructiunile interne de utilizare, procedura de lucru; verifica functionarea echipamentelor si gradul de recuperare, dupa caz, in functie de instructiunile interne specifice;
- în situaţia obţinerii de rezultate neconforme pentru analizele efectuate, notifică imediat superiorul ierarhic;
- participă, în condiţiile legii, la întocmirea de programe sanitare veterinare de supraveghere, emergentă, de risc.
- verifică documentaţia privind îndeplinirea condiţiilor necesare autorizării laboratoarelor sanitar-veterinare şi/sau pentru siguranţa alimentelor organizate în cadrul unităţilor de procesare cunoscute sub denumirea de laboratoare uzinale şi laboratoarele organizate în cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor profesionale din sectorul agro-alimentar, efectuează evaluarea acestora, în conformitate cu prevederile legale, şi propune spre aprobare directorului executiv al D.S.V.S.A., pentru emiterea autorizaţiei sanitare veterinare de funcţionare;
- efectuează controale oficiale la laboratoare uzinale şi laboratoarele organizate în cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor profesionale din sectorul agro-alimentar şi poate participa la solicitarea ANSVSA şi cu aprobarea Directorului executiv, la controalele realizate în laboratoarele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor autorizate, conform legislaţiei în vigoare;
- poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii laboratoarelor controlate, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
- asigura si participa la asigurarea conditiilor de (bio)securitate in cadrul laboratorului pe care il deserveste;
- răspunde de modul în care se asigură activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în cadrul laboratorului pe care il deserveste;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
- participă, în condiţiile legii, la întocmirea proiectelor de norme sanitare veterinare şi instrucţiuni tehnice privind sănătatea animală şi siguranţa alimentelor;
- răspunde de înregistrarea informaţiilor aferente activităţilor specifice de laborator în cadrul sistemului electronic LIMS, inclusiv a informaţiilor privind gestiunea stocurilor;
- răspunde de verificarea şi gestionarea stocurilor de reactivi, materiale de referinta (MR) si materiale de refrinta certificate (MRC), inclusiv de utilizarea lor integrală în termenul de valabilitate precizat de producător;
- asigură măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă, a îmbolnăvirilor profesionale;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare, cand i se solicita de catre responsabilul de laborator;
- participa la elaborarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, si raspunde, impreuna cu responsabilul de laborator, de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare; răspunde de respectarea “Planului de actiuni” aprobat intocmit ca urmare a neconformitatilor constatate in cadrul auditurilor interne/externe, pentru domeniul de activitate;
24.aduce imediat la cunostinta responsabilului laborator, sefului de laborator, a conducerii DSVSA, aparitia unor situatii deosebite.
De asemenea, are urmatoarele obigatii:
- respecta toate prevederile procedurilor generale si specifice intocmite in conformitate cu SR EN ISO 17025:2018;
- semneaza si respecta Declaratia- Angajament de confidentialitate şi imparţialitate prin care se oblige sa: păstreze confidenţialitatea tuturor datelor, informaţiilor şi documentelor de orice fel de la locul de muncă şi de la nivelul întregului laborator; să nu folosească în interes personal sau pentru alte persoane datele şi documentele referitoare la activitatea Laboratorului, a clienţilor Laboratorului, despre care deţine informaţii; să apere integritatea patrimonială de orice fel (materială, morală etc.) a Laboratorului;
- respecta prevederile politicilor laboratorului;
- asigură, prin examene specifice de laborator, realizarea prevederilor Programului de supraveghere şi control în domeniul sigurantei alimentelor;
- efectuează controale oficiale prin analize de laborator pentru probele recoltate în cadrul Planurilor cifrice aprobate, pentru probele recoltate în cadrul controalelor oficiale efectuate în caz de suspiciune, precum şi în cadrul programelor de autocontrol sau la solicitarea beneficiarului;
- asigura aplicarea corecta, potrivit legii, a tarifelor pentru analizele efectuate contra-cost- prin participarea la intocmirea fomularului privind tarifele aplicabile in cadrul LSVSA Sibiu, pentru incercarile implementate si tehnicile de lucru aplicate, in functie de legislatia in vigoare care reglementeaza acest aspect;
- efectuează analize/incercari, ale probelor receptionate, conform tehnicilor de lucru, respectând cerinţele de performanţă ale metodelor analitice în acord de legislaţia aplicabila, in vigoare;
- completează inregistrarile tehnice specifce laboratorului
- realizeaza toate activitatile de incercare astfel incat sa indeplineasca cerintele SR EN ISO/CEI 17025:2018 si sa satisfaca nevoile clientului, ale autoritatiilor de reglementare (A.N.S.V.S.A., I.D.S.A., I.I.S.PV.) si ale organismului de acreditare RENAR.
►Atribuțiile prevăzute în fişa postului de consilier, clasa I, gradul profesional asistent în cadrul în cadrul Serviciului Laborator Sanitar Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartimentul Siguranța Alimentelor
- îşi desfăşoară activitatea conform cerinţelor SR EN ISO/IEC 17025:2018 “Cerinte generale pentru competenta laboratoarelor de incercari si etalonari”;
- are responsabilitatea de a identifica neconformităţile sau abaterile de la sistemul de managemental calitatii sau de la procedurile de efectuare a incercarilor;
- îşi perfecţionează pregătirea profesională prin participarea la sesiuni ştiinţifice si participă la programe de cercetare în domenii de specialitate sau conexe, împreună cu institute de cercetare, universităţi sau organisme şi autorităţi de reglementare, pe plan naţional sau internaţional, cu respectarea legislaţiei în vigoare, instruiri in cadrul IISPV, IDSA;
- participă la instruiri organizate de LNR şi alte întâlniri profesionale în domeniul său de activitate;
- instruieşte la cerere personalul din cadrul laboratoarelor uzinale;
- raportarea activităţilor realizate către conducerea D.S.V.S.A., către A.N.S.V.S.A. şi către laboratoarele naţionale de referinţă, conform instrucţiunilor primite;
- întocmeşte informări şi rapoarte tehnice asupra analizelor efectuate, daca i se solicita;
- efectueaza analize, in cadrul participarii la testele de competenta organizate de laboratoarele naţionale/ europene de referinţă şi alte instituţii de profil și răspunde de îndeplinirea obligaţiilor aferente participării la testările de competenţă interlaboratoare, organizate de laboratoarele naţionale sau europene de referinţă;
- se preocupă de buna funcţionare a aparaturii din dotare; utilizeaza echipamentele in conformitate cu prevederile producatorului din cartea tehnica, instructiunile interne de utilizare, procedura de lucru; verifica functionarea echipamentelor si gradul de recuperare, dupa caz, in functie de instructiunile interne specifice;
- în situaţia obţinerii de rezultate neconforme pentru analizele efectuate, notifică imediat superiorul ierarhic;
- participă, în condiţiile legii, la întocmirea de programe sanitare veterinare de supraveghere, emergentă, de risc.
- verifică documentaţia privind îndeplinirea condiţiilor necesare autorizării laboratoarelor sanitar-veterinare şi/sau pentru siguranţa alimentelor organizate în cadrul unităţilor de procesare cunoscute sub denumirea de laboratoare uzinale şi laboratoarele organizate în cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor profesionale din sectorul agro-alimentar, efectuează evaluarea acestora, în conformitate cu prevederile legale, şi propune spre aprobare directorului executiv al D.S.V.S.A., pentru emiterea autorizaţiei sanitare veterinare de funcţionare;
- efectuează controale oficiale la laboratoare uzinale şi laboratoarele organizate în cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor profesionale din sectorul agro-alimentar şi poate participa la solicitarea ANSVSA şi cu aprobarea Directorului executiv, la controalele realizate în laboratoarele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor autorizate, conform legislaţiei în vigoare;
- poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii laboratoarelor controlate, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
- asigura si participa la asigurarea conditiilor de (bio)securitate in cadrul laboratorului pe care il deserveste;
- răspunde de modul în care se asigură activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în cadrul laboratorului pe care il deserveste;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
- participă, în condiţiile legii, la întocmirea proiectelor de norme sanitare veterinare şi instrucţiuni tehnice privind sănătatea animală şi siguranţa alimentelor;
- răspunde de înregistrarea informaţiilor aferente activităţilor specifice de laborator în cadrul sistemului electronic LIMS, inclusiv a informaţiilor privind gestiunea stocurilor;
- răspunde de verificarea şi gestionarea stocurilor de reactivi, materiale de referinta (MR) si materiale de refrinta certificate (MRC), inclusiv de utilizarea lor integrală în termenul de valabilitate precizat de producător;
- asigură măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă, a îmbolnăvirilor profesionale;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare, cand i se solicita de catre responsabilul de laborator;
- participa la elaborarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, si raspunde, impreuna cu responsabilul de laborator, de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare; răspunde de respectarea “Planului de actiuni” aprobat intocmit ca urmare a neconformitatilor constatate in cadrul auditurilor interne/externe, pentru domeniul de activitate;
24.aduce imediat la cunostinta responsabilului laborator, sefului de laborator, a conducerii DSVSA, aparitia unor situatii deosebite.
De asemenea, are urmatoarele obigatii:
- respecta toate prevederile procedurilor generale si specifice intocmite in conformitate cu SR EN ISO 17025:2018;
- semneaza si respecta Declaratia- Angajament de confidentialitate şi imparţialitate prin care se oblige sa: păstreze confidenţialitatea tuturor datelor, informaţiilor şi documentelor de orice fel de la locul de muncă şi de la nivelul întregului laborator; să nu folosească în interes personal sau pentru alte persoane datele şi documentele referitoare la activitatea Laboratorului, a clienţilor Laboratorului, despre care deţine informaţii; să apere integritatea patrimonială de orice fel (materială, morală etc.) a Laboratorului;
- respecta prevederile politicilor laboratorului;
- asigură, prin examene specifice de laborator, realizarea prevederilor Programului de supraveghere şi control în domeniul sigurantei alimentelor;
- efectuează controale oficiale prin analize de laborator pentru probele recoltate în cadrul Planurilor cifrice aprobate, pentru probele recoltate în cadrul controalelor oficiale efectuate în caz de suspiciune, precum şi în cadrul programelor de autocontrol sau la solicitarea beneficiarului;
- asigura aplicarea corecta, potrivit legii, a tarifelor pentru analizele efectuate contra-cost- prin participarea la intocmirea fomularului privind tarifele aplicabile in cadrul LSVSA Sibiu, pentru incercarile implementate si tehnicile de lucru aplicate, in functie de legislatia in vigoare care reglementeaza acest aspect;
- efectuează analize/incercari, ale probelor receptionate, conform tehnicilor de lucru, respectând cerinţele de performanţă ale metodelor analitice în acord de legislaţia aplicabila, in vigoare;
- completează inregistrarile tehnice specifce laboratorului
- realizeaza toate activitatile de incercare astfel incat sa indeplineasca cerintele SR EN ISO/CEI 17025:2018 si sa satisfaca nevoile clientului, ale autoritatiilor de reglementare (A.N.S.V.S.A., I.D.S.A., I.I.S.PV.) si ale organismului de acreditare RENAR.
►Atribuțiile prevăzute în cele două fişe ale posturilor de consilier, clasa I, gradul profesional asistent, în cadrul Biroului Control Oficial Alimente de Origine Animală
- controlează respectarea normelor privind siguranţa alimentelor în toate unităţile care produc, prelucrează, procesează, depozitează, transportă, distribuie, valorifică şi comercializează alimente de origine animală şi răspunde de aplicarea măsurilor corective care se impun;
- răspunde de aplicarea măsurilor de supraveghere şi profilaxie a zoonozelor, precum şi soluţionarea notificărilor de alertă S.R.A.A.F în cazul unităţilor din domeniul alimentar care produc, procesează, depozitează, transportă distribuie şi/sau comercializează produse de origine animală;
- efectuează expertiza produselor de origine animală în unităţile care produc, procesează, depozitează, comercializează, transportă şi/sau distribuie produse de origine animală, inclusiv prin prelevare de probe în vederea examenului de laborator al produselor de origine animală;
- monitorizează şi controlează modul în care se respectă prevederile legale referitoare la subprodusele animale ce nu sunt destinate consumului uman, pe domeniul specific de activitate;
- întocmeşte situaţiile specifice privind gestionarea SNCU pe domeniul specific de activitate şi le transmite Serviciului/Biroului Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată;
- controlează respectarea legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare, cu privire la ecarisarea teritoriului, la igienizarea incintelor, la colectarea, transportul, manipularea, depozitarea, utilizarea şi eliminarea SNCU, inclusiv în ceea ce priveşte funcţionarea unităţilor implicate în neutralizarea SNCU din cadrul unităţilor de abatorizare/procesare pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
- răspunde de realizarea în teritoriu a acţiunilor din Planul cifric anual;
- asigură realizarea şi monitorizarea acţiunilor specifice din Planul Naţional de Control Reziduuri şi Planul de monitorizare şi control al contaminanţilor;
- supraveghează şi monitorizează, în condiţiile legii, activitatea personalului contractual care realizează controlul oficial în unităţile de producere, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor alimentare de origine animală, precum şi activitatea unităţilor respective;
- verifică conformitatea datelor din documentele justificative, referitoare la taxe şi tarife aferente serviciului de control oficial din unităţi autorizate în domeniul siguranţei alimentelor;
- controlează implementarea procedurilor privind buna practică de igienă şi aplicarea principiilor HACCP de către operatorii economici, pe domeniile specifice de activitate;
- dispune măsurile legale de sancţionare contravenţională pentru încălcările legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor constatate în urma controalelor
- aplică măsuri de reţinere oficială/sechestru sau confiscare şi dispune retragerea şi/sau neutralizare alimentelor de origine animală, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- dispune remedierea deficienţelor constatate în urma controalelor realizate, inclusiv reexpedierea produselor neconforme;
- realizează evaluarea unităţilor autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, în baza procedurilor transmise de către A.N.S.V.S.A.;
- monitorizează şi raportează conducerii D.S.V.S.A. rezultatul acţiunilor de control în domeniul său specific de activitate, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
- realizează acţiuni de control în vederea identificării fraudelor alimentare şi altor activităţi ilicite ce aduc atingere intereselor publice şi private în domeniul alimentar;
- participă, în urma solicitărilor, la analiza proiectelor depuse în ceea ce priveşte aspectele legate de proiectarea, amplasarea şi construirea unităţilor care vor fi autorizate sanitar-veterinar, sub aspectul siguranţei alimentare, inclusiv a celor care intenţionează să acceseze fonduri naţionale şi europene;
- realizează misiuni de audit, potrivit competenţelor şi procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A., în unităţile de profil supuse controlului sanitar–veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- difuzează, pe diferite căi mediatice, ghiduri şi materiale informative, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A., pentru conştientizarea şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte domeniile de interes sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- înregistrează, prelucrează şi interpretează datele tehnice colectate din cadrul unităţilor de industrie alimentară, privind rezultatele examenelor de laborator pentru depistarea encefalopatiilor spongiforme transmisibile (EST) şi întocmeşte situaţiile periodice oficiale pe care le înaintează la A.N.S.V.S.A;
- realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
- verifică conformitatea depozitelor de destinaţie la importurile de alimente de origine animală, prevăzute în Documentul de intrare şi datele existente legate de înregistrarea unităţilor;
- efectuează controale oficiale la destinație, în cazul comerțului intracomunitar/importului de alimente de origine animală și SNCU, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul notificării de către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export;
- organizează sesiuni de instruire/informare cu privire la legislaţia aferentă şi metodologia de aplicare privind activităţile specifice;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- intervine prompt în orice moment în cazuri de Toxiinfecții Alimentare, în echipă mixtă (medic veterinar și inginer industrie alimentară/ medic uman încadrat în cadrul DSVSA) și/sau împreună cu alte structuri cu atribuții în acest aspect. Recoltează probe din sfera de atribuții și asigură transportul și predarea acestora către laboratorul sanitar veterinar specializat.
- disponibilitate 24/24 ore atunci când situația o impune și se înregistrează pericol pentru sănătatea publică.
- participă împreună cu întreg personalul încadrat în Biroul Siguranța Alimentelor de Origine Animală la colectarea, centralizarea și întocmirea situațiilor transmise de către și înspre ANSVSA
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
►Bibliografie/tematică pentru consilier, clasa I, grad profesional superior, în cadrul în cadrul Serviciului Laborator Sanitar Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartimentul Siguranța Alimentelor și pentru consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul în cadrul Serviciului Laborator Sanitar Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Compartimentul Siguranța Alimentelor
- Constituţia României, republicată;
- Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanta nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare;
- Dumitru Buiuc, Marian Negut – Tratat de microbiologie clinica. Editia a II-a, revizuita si adaugata, Editura Medicala Bucuresti, 2008;
- Ordinul președintelui A.N.S.V.S.A. nr.35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor.
Tematică
1. Constituţia României, republicată – Titlul I – Principii generale, Titlul II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale, Titlul III – Autorităţile publice;
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare – Partea a VI-a Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice – Titlul I – Dispoziţii generale şi Titlul II – Statutul funcţionarilor publici;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap.I – Principii şi definiţii şi Cap. II – Dispoziţii speciale;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap.I – Dispoziţii generale, Cap. II Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii şi Cap. IV Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;
- Ordonanta nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare – integral;
- H.G. nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare – integral;
- Dumitru Buiuc, Marian Negut – Tratat de microbiologie clinica. Editia a II-a, revizuita si adaugata, Editura Medicala Bucuresti, 2008 – partea I, partea IV, partea V- caractere de cultivare si caractere microscopice, partea a VI-a cap.40;
- Ordinul președintelui A.N.S.V.S.A. nr.35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor – capitolul I Supravegherea, profilaxia şi controlul bolilor la animale – Secţiunea 1 Programe naţionale de supraveghere, control şi eradicare a bolilor la animale; Secţiunea 2 – supravegherea, profilaxia şi controlul la bolile tumorale; Secţiunea 3 – supravegherea, profilaxia şi controlul bolilor în funcţie de antecedentele epizootice la animale.
►Bibliografie/tematică pentru cele două posturi de consilier, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul Biroului Control Oficial Alimente de Origine Animală
- Constituţia României, republicată;
- Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanta nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul CE 852/2004 privind igiena produselor alimentare;
- Regulamentul CE 853/2004 – regulament de stabiire a unor norme specific de igienă care se aplică alimentelor de origine animală;
- Regulamentul CE 854/2004 – regulament de stabilire a unor norme minime de organizare a controalelor oficiale privind produsele de origine animală destinate consunului uman;
- Regulamentul CE 1069/2009 – regulament de stabilire a normelor sanitare privind subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman;
- Regulamentul CE 2073/2005 – stabilirea criteriilor microbiologice de siguranţă a cărnii şi produselor din carne, precum şi a criteriilor de igienă a procesului;
- Ordinul președintelui A.N.S.V.S.A. nr. 64/2007 – pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de către personalul de specialitate în unităţile care produc alimente de origine animală, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul 10/2008 – privind aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileşte procedura pentru marcarea şi certificarea sanitară veterinară a cărnii proaspete şi marcarea produselor de origine animală destinate consumului uman, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate animală şi de bunăstare a animalelor, cu amendamentele ulterioare;
- Regulamentul (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 ianuarie 2002 de stabilire a principiilor și a cerințelor generale ale legislației alimentare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare;
- Regulamentul (UE) nr. 1169/2011 al Parlamentului European și al Consiliului din 25 octombrie 2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1924/2006 și (CE) nr. 1925/2006 ale Parlamentului European și ale Consiliului și de abrogare a Directivei 87/250/CEE a Comisiei, a Directivei 90/496/CEE a Consiliului, a Directivei 1999/10/CE a Comisiei, a Directivei 2000/13/CE a Parlamentului European și a Consiliului, a Directivelor 2002/67/CE și 2008/5/CE ale Comisiei și a Regulamentului (CE) nr. 608/2004 al Comisiei;
- Ordinul președintelui A.N.S.V.S.A. nr.35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor.
Tematică
1. Constituţia României, republicată – Titlul I – Principii generale, Titlul II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale, Titlul III – Autorităţile publice;
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare – Partea a VI-a Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice – Titlul I – Dispoziţii generale şi Titlul II – Statutul funcţionarilor publici;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap.I – Principii şi definiţii şi Cap. II – Dispoziţii speciale;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap.I – Dispoziţii generale, Cap. II Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii şi Cap. IV Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;
- Ordonanta nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare, Cap. II Organizarea şi funcţionarea serviciilor sanitar-veterinare, Cap. IX Cerinţe sanitar-veterinare privind produsele şi subprodusele de origine animală destinate consumului uman
- Regulamentul CE 852/2004 privind igiena produselor alimentare – integral;
- Regulamentul CE 853/2004 – regulament de stabiire a unor norme specific de igienă care se aplică alimentelor de origine animală – integral;
- Regulamentul CE 854/2004 – regulament de stabilire a unor norme minime de organizare a controalelor oficiale privind produsele de origine animală destinate consunului uman – integral;
- Regulamentul CE 1069/2009 – regulament de stabilire a normelor sanitare privind subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman – Titlul II Obligațiile operatorilor, Titlul III Inspecții oficiale și dispoziții finale;
- Regulamentul CE 2073/2005 – stabilirea criteriilor microbiologice de siguranţă a cărnii şi produselor din carne, precum şi a criteriilor de igienă a procesului – integral;
- Ordinul președintelui A.N.S.V.S.A. nr. 64/2007 – pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de către personalul de specialitate în unităţile care produc alimente de origine animală, cu modificările și completările ulterioare– integral;
- Ordinul 10/2008 – privind aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileşte procedura pentru marcarea şi certificarea sanitară veterinară a cărnii proaspete şi marcarea produselor de origine animală destinate consumului uman, cu modificările și completările ulterioare – integral;
- Regulamentul (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate animală şi de bunăstare a animalelor, cu amendamentele ulterioare – Cap. III Prelevarea de probe și analiza, Cap. V Controale oficiale privind introducerea de hrană pentru animale și produse alimentare provenind din țări terțe;
- Regulamentul (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 ianuarie 2002 de stabilire a principiilor și a cerințelor generale ale legislației alimentare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare – Cap. II Legislația alimentară generală;
- Regulamentul (UE) nr. 1169/2011 al Parlamentului European și al Consiliului din 25 octombrie 2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1924/2006 și (CE) nr. 1925/2006 ale Parlamentului European și ale Consiliului și de abrogare a Directivei 87/250/CEE a Comisiei, a Directivei 90/496/CEE a Consiliului, a Directivei 1999/10/CE a Comisiei, a Directivei 2000/13/CE a Parlamentului European și a Consiliului, a Directivelor 2002/67/CE și 2008/5/CE ale Comisiei și a Regulamentului (CE) nr. 608/2004 al Comisiei – Cap. IV Informații obligatorii referitoare la produsele alimentare;
- Ordinul președintelui A.N.S.V.S.A. nr.35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor – Anexa nr. 2 Norme metodologice de aplicare a programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Sibiu, persoană de contact Vidrighin Emanoil, consilier, Compartimentul Juridic și Resurse Umane, telefon 0269/223314, interior 222; fax 0269/223753, e-mail: office-sibiu@ansvsa.ro.
Afișat în data de 13 august 2021, la sediu și pe pagina de internet a Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu